Kommentarer #2

Ella  om Vattendroppar.:
Jag har en nikon d3100, min bilder blir jätte små endast 60 k. Vet du om jag ska ändra nått så det blir större?


SVAR: Om det är när du lägger in bilderna på datan så kan du fixa det i kameran.
Du trycker på "info-knappen" (Den som är inringad på bilden längre ner) sen längst upp till höger så står där: "QUAL" & bredvid den till höger längst upp där står det RAW+F , RAW , FINE , NORM , BASIC & under den står det: [L] / [M] / [S].
Jag har min på "FINE" & [M], men bildkvaliten ska INTE vara mindre än [M], men det är smaksak.
Ändra det om det är konstigt, annars vet jag inte tyvärr, jag är också nybörjare, HAHA. ;D

Om det är när du lägger in dina bilder på bloggen så när du ska ladda upp en bild så finns det en "bredd-knapp" tryck på den och ändra siffror (Jag brukar ha runt 600).

Hoppas de hjälpte. Annars är jag för dålig. :)

Kommentarer
Postat av: Linn Jönsson

SV: Djur... :(

2011-05-08 @ 21:50:03
URL: http://onlykeelane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
¨